Friday, April 10, 2009

Bahagia..Di Mana Ia???

Mengapa???kita sentiasa perlu rasa tak cukup dalam hidup ini..Kenapa?Mengapa?? kita tak mampu bersyukur setulusnya..atas segala nikmat yang diberi oleh-NYA..biarpun bibir sering mengucapkan..Kenapa???kita selalu fikir yang rezeki orang lain lebih daripada kita..Kenapa??kiter terus jadi begini...ntahla..itulah kita...MANUSIA...satu spesis makhluk ciptaan Tuhan yang tak pernah puas dengan apa yang diberikan oleh-NYA mahupun segunung emas terbentang di depan mata...aku masih mencari..meskipun jauh didasar hati...apa yang aku perlu dalam hidup ini?apa yang aku mahu lagi untuk buat aku rasa lebih bahagia..??TAK bahagia ke aku selama nie??hmm..bila difikirkan semula...ternyata aku BAHAGIA..jika dibanding insan-insan lain diluar sana...Bahagia dengan cara ku sendiri yang semestinya berbeza dari sesiapa walaupun darah yang mengalir itu sama...Aku masih merangkak dalam kehidupan ini..terlalu kecil dan kerdil..untuk berhadapan dengan dugaanNya..Masih belajar untuk memahami seadanya...zahir kehidupan ini, lara batin jiwa ini...segalanya semakin aku cuba untuk memberi dan menerima tanpa meminta..Ya ALLAH..Limpahkanlah ketenangan, singgahkanlah kelapangan agar diri ini terus berjalan tanpa menoleh pada ketidakpuasan..semoga satu hari..akan terukir sebuah senyuman dari hati tanpa rawan....AMIN...

No comments:

Post a Comment